تاریخ انتشار : یکشنبه 12 مرداد 1404 - 23:22
کد خبر : 2696

در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان شد؛

قم در بحران آب: از کمبود تا مصرف بهینه، روایتی از چالش‌ها و راهکارها”

قم در بحران آب: از کمبود تا مصرف بهینه، روایتی از چالش‌ها و راهکارها”

جلال بیطرفان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه به چالش‌های جدی تامین آب استان پرداخت.   به گزارش سالاریه؛ مهندس مهدی نظرزاده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه پیش‌بینی تامین آب قم تا سال ۱۴۱۵ به دلیل رشد جمعیت و مصرف، عملاً در

جلال بیطرفان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه به چالش‌های جدی تامین آب استان پرداخت.

 

به گزارش سالاریه؛ مهندس مهدی نظرزاده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه پیش‌بینی تامین آب قم تا سال ۱۴۱۵ به دلیل رشد جمعیت و مصرف، عملاً در سال ۱۴۰۳ پایان یافته است، گفت:  برای جبران این کمبود، نیاز است تا تخصیص آب از صنعت به شرب منتقل شود و صنعت از پساب استفاده کند.

 

وی بیان کرد: اجرای کامل سامانه انتقال آب از سرشاخه‌های دز و پروژه‌های علاج‌بخشی برای مدیریت بهتر منابع آب در دستور کار قرار دارد.

 

نظرزاده تصریح کرد: طرح نهضت ملی مسکن نیز نیاز آبی جدیدی ایجاد کرده که تلاش می‌شود از طریق تکمیل سامانه انتقال تامین شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: کیفیت آب شرب قم مطلوب است، اما شوری آن نسبت به سال گذشته افزایش یافته که دلیل آن استفاده بیشتر از چاه‌ها و ترکیب با آب سطحی است.

 

وی وضعیت فاضلاب شهری قم را نیز با پوشش تنها ۴۲ درصد جمعیت، پایین‌تر از میانگین کشوری و کلان‌شهرها اعلام کرد و افزود: هدف‌گذاری شده تا در چهار سال آینده به ۷۰ درصد برسد؛ پیشرفت پروژه‌های فاضلاب با موانعی مانند کمبود زیرساخت و سکونت‌های غیررسمی روبرو است.

 

نظرزاده خاطرنشان کرد: در زمینه پساب، سالانه ۳۹ میلیون مترمکعب پساب تولید می‌شود که تنها ۱۸ میلیون مترمکعب آن تعیین تکلیف شده و عمدتاً برای آبیاری فضای سبز و مصارف صنعتی استفاده می‌شود.

 

در بخش دیگری از این نشست، محمد کربلایی ابراهیمی مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز از آغاز به کار جشنواره رسانه‌ای «روایت آب» با شعار «آب، زندگی، آبادانی» خبر داد.

 

این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب، حمایت از تولید محتوای رسانه‌ای و ارتقای نقش رسانه‌ها در مدیریت منابع آبی برگزار می‌شود و محورهای آن شامل مدیریت مصرف، استفاده از پساب، تغییرات اقلیمی و نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی است.

 

آثار در سه بخش مکتوب، دیداری و شنیداری و فضای مجازی داوری خواهند شد و جوایز نقدی و غیرنقدی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

 

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۹۶۲۳۷۷۸۵۱ ارسال کنند،

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.